پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226360
سرطان هاي شايع در مردان را بشناسيد
تاریخ انتشار : 1395/06/27 08:11:34
نمایش : 1038
پروستات و مثانه، از شايع ترين سرطان ها در ميان مردان است که با مراجعه به پزشک و انجام آزمايش مي توان از بروز آن جلوگيري کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پيشگيري بهتر از درمان است، اين يکي از جملاتي است که بار ها در زندگي آن را شنيده ايد! شنيدن اين جمله شما را به تلاش در حفظ سلامتي تان تشويق مي کند سلامتي که اگر روزي در معرض خطر باشد قدرت و توانايي هاي جسمي و روحي خود را از دست مي دهيد.

 

واکنش هاي بدني افراد نسبت به بروز بيماري ها متفاوت است و تمام بيماري‌ها به خصوص سرطان به شکل کامل قابل پيشگيري نيستند به همين دليل با مراجعه سالانه به پزشک درصد بروز آن را در خود کاهش دهيد.

 

سرطان از جمله بيماري هايي است که سلول هاي غير طبيعي در آن به صورت نابهنجار و کنترل نشده رشد و بافت هاي بدن را از بين مي برد که گاهي اين عامل منجر به مرگ افراد مي شود ولي تشخيص زود هنگام آنها مي‌تواند باعث کاهش مشکلات و جلوگيري از هرگونه صدمات جسمي در افراد  شود. 

 

از مهمترين سرطان هايي که درصد بيشتر مردان را در بر مي گيرد سرطان هاي پروستات و مثانه است که عدم درمان به موقع فرد را با عوارض جبران ناپذير روبرو مي کند.

 

مردان، در معرض خطر کشنده ترين سرطان!
محسن آيتي دبير علمي نوزدهمين کنگره اورولوژي ايران درباره کشنده ترين سرطان ها در مردان گفت: بيماري هاي دستگاه ادراري از شايع ترين و کشنده ترين سرطان ها در اکثر مردان است.

 

وي ادامه داد : با جمع شدن باکتري در اندام گوارش و دستگاه ادراري سرطان مثانه بوجود مي آيد که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است به صورت تومور رشد کرده و به خارج از مثانه گسترش يابد. 

 

وي در ادامه بيان کرد: سرطان مثانه  بدون درد و علامت است شيوع اين بيماري نسبت به سرطان پروستات خيلي بيشتر است.

 

عليرضا خردمند متخصص اورولوژي در ادامه افزود: پروستات غده اي در گردن مثانه مردان است و غيرقابل تشخيص  مي باشد که با افزايش سن و رسيدن به ۵۰ سالگي شيوع آن بيشتر مي شود.

 

دلايلي که خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهد!
آيتي درخصوص دلايل ايجاد اين سرطان بيان کرد: افراد با مشاغل هايي همچون کارگران صنايع شيميايي، رنگرزي ،‌ لاستيک سازي،‌ مواد نفتي، چرم و چاپخانه ها بيشتر از سايرين در معرض خطر ابتلا به سرطان مثانه هستند.

 

آيتي در ادامه افزود: مصرف زياد مواد غذايي همچون گوشت قرمز و خام، مصرف سيگار ، مواد مخدر ، افزايش وزن و عفونت هاي ادراري نيز از دلايل ديگر ابتلا به سرطان مثانه است.

 

خردمند با بيان اينکه سابقه بيماري هاي فاميلي يکي ديگر از عوامل ايجاد سرطان پروستات است اظهار داشت: مرداني که پدر و يا يکي از بستگان نزديکشان دچار اين بيماري هستند در معرض خطر ابتلا به پروستات قرار مي گيرند.

 

اين متخصص اورولوژي درباره علائم اين بيماري تسريع کرد: از علائم سرطان پروستات دردهاي استخواني ،کم خوني، سوزش در ادرار، تب و لرز، تغيير رنگ ادرار و بند آمدن کامل ادرار است.

 

با نوشيدن آب ، سرطان مثانه را سرکوب کنيد
دبير علمي نوزدهمين کنگره اورولوژي نوشيدن آب را يکي از عوامل کاهش سرطان مثانه عنوان کرد و افزود: نوشيدن مايعات زياد، توليد ادرار را افزايش داده و در نتيجه مثانه فرد فعاليت بيشتري مي‌کند و هر نوع ماده سرطان‌زايي که در ادرار وجود د دارد، رقيق و دفع مي گردد و به اين ترتيب مدت زماني که اين‌گونه مواد شيميايي در مجاورت سلول هاي مثانه باقي مي‌مانند، کم مي شود.

 

آيتي ادامه داد: افرادي که در کارخانه‌هايي با مواد شيميايي کار مي‌کنند، بهتر است براي کاهش اين سرطان ها از ايمن‌سازي صحيح محيط و نيز شيوه انجام کار اطمينان حاصل کنند.

 

خردمند به بعضي ديگر از عوامل کاهش اين بيماري اشاره کرد و اذعان داشت: با ترک سيگار و کاهش مصرف الکل و مواد حاوي کافئين همچون چاي پررنگ، قهوه و نوشابه‌هاي گازدار اين سرطان ها را کاهش دهيد. 

 

وي در ادامه افزود: با مصرف گياهان دارويي همچون نخل اره‌اي ايراني، کتان روغني، گزنه، کدوي پوست کاغذي، قارچ گانودرما، تويا، سويا، ادريسي، ذرت، شبدر قرمز و چاي سبز درصد ابتلا به اين سرطان ها را کاهش دهيد.

 

از راه هاي درماني اين سرطان چه مي دانيد؟
اين متخصص اورولوژي تجويز دارو را يکي از راه هاي درمان اين بيماري بيان کرد و گفت: در اين روش با تزريق دارو به بيمار سلول هاي بدخيم پروستات را کاهش و موجب توقف رشد و تکثير اين سلول ها مي گردد و با تزريق آن مي توان بيماران فاقد عمل جراحي را درمان کرد.

 

وي با بيان اينکه انجام معاينات پزشکي در تشخيص اين بيماري موثر است اذعان داشت: انجام معاينات پزشکي ، آزمايش خون، سونوگرافي و نمونه برداري در تشخيص و ريشه کني بيماري شايع پروستات تاثير دارد.

 

خردمند در ادامه افزود: استفاده از اشعه درماني و عمل جراحي نيز از ديگر راه هاي درمان بيماري پروستات است.

 

آيتي در ادامه افزود: درمان هاي طبي، شيمي درماني و راديوتراپي باعث کاهش بيماري مي شود و عدم درمان به موقع آن، عمل جراحي را درپي خواهد داشت.

 

مردان مبتلا به سرطان  يروستات و مثانه جهت بررسي علل ايجاد سرطان به متخصص اورولوژي مراجعه کنند تا براي کاهش و جلوگيري از پيشرفت آن تحت درمان هاي پزشکي قرار گيرند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html